twe141 Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Efter ett par missöden så led ett antal koraller pga av dålig vatten kvalite, men nu fungerar allt tipp topp sista 4 månaderna så är jag riktigt stolt balansen är här och den peppar peppar verkar vara stabil . Dock har jag en korall som delvis dog för ett halvår sedan och vill tyvärr inte återhämta sig. Kan polyperna växa ut igen eller är det dött för alltid? Citera
Ricke Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Den kan återhämta sej ,men gonioporer är inte de lättaste av koraller tyvärr för de är väldigt fina!Du kan ju testa o stödmata den några veckor o se vad som händer. Citera
twe141 Postat 8 oktober 2011 Författare Postat 8 oktober 2011 Jag skall prova, man ser små polyper i kanten mellan det döda och det levande, men det verkar som de inte orkar över kanten om ni förstår. Provar att ge den en matbit så får vi se. Ser ju så tråkigt ut att ha en halvdöd korall, jag har en till av denna sort den mår prima men den inhandlades ochså efter att jag fick kontroll på systemet som sagt himla fina. tycker om koraller som gungar i vinden. Citera
Benighted Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Den där arten av Gonipora är inte helt omöjlig, som några andra nästintill kan vara, det är helt klart möjligt att den växer ut igen över skelettet (den återtar inte döda koralliter men kan växa över dem). Gonipora behöver relativt liten föda så ta i nåt korallfoder och se om de reagerar på det, men hur som helst kommer det att ta tid för den att växa ut, men tycker inte den ser så hemsk ut som den är, kanske kan vrida den lite så att den ligger med det döda bakåt så det inte syns så mkt.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.