Gå till innehåll

tråkig korall


twe141

Rekommenderade inlägg

Efter ett par missöden så led ett antal koraller pga av dålig vatten kvalite, men nu fungerar allt tipp topp sista 4 månaderna så är jag riktigt stolt balansen är här och den peppar peppar verkar vara stabil .

Dock har jag en korall som delvis dog för ett halvår sedan och vill tyvärr inte återhämta sig. Kan polyperna växa ut igen eller är det dött för alltid?

post-5149-14468923062221_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skall prova, man ser små polyper i kanten mellan det döda och det levande, men det verkar som de inte orkar över kanten om ni förstår. Provar att ge den en matbit så får vi se. Ser ju så tråkigt ut att ha en halvdöd korall, jag har en till av denna sort den mår prima men den inhandlades ochså efter att jag fick kontroll på systemet som sagt himla fina. tycker om koraller som gungar i vinden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den där arten av Gonipora är inte helt omöjlig, som några andra nästintill kan vara, det är helt klart möjligt att den växer ut igen över skelettet (den återtar inte döda koralliter men kan växa över dem). Gonipora behöver relativt liten föda så ta i nåt korallfoder och se om de reagerar på det, men hur som helst kommer det att ta tid för den att växa ut, men tycker inte den ser så hemsk ut som den är, kanske kan vrida den lite så att den ligger med det döda bakåt så det inte syns så mkt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...