Gå till innehåll

Putsarräka


Challe

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att skaffa en putsarräka till mitt 45 liters nano. Jag har hittat en hel del info i litteratur men jag tycker inte att den infon räcker.

Nu funderar jag på hur hårt en räka belastar systemet, kan man jämföra en räka med en mindre fisk vad det gäller biologisk belastning? Hur mycket, med vad och hur ofta ska man mata en putsarräka?

En annan sak jag funderar på är inkoppningen, är räkor känsligare än fisk? (med fisk menar jag nybörjarfisk ), eller kan man köra inkoppningen som man gör med fisk?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker att den här sajten var bra på information om vissa djur http://centralpets.com/critterpages/fish/saltwater_inverts/S WI1834.shtml

Mina räkor brukar springa fram till ytan för att plocka mat så fort de ser handen, men jag tror att de skulle klara sig rätt OK på det som de plockar från LS och sand. Nu har du ett nano-kar så jag törs inte säga nåt om den delen då förutsättningarn aär inte exakt de som i större kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...