Gå till innehåll

knappar blir mörka och "skuggade"


freddi36

Rekommenderade inlägg

hej

jag har en knappfragg som jag köpte för ett par månader sedan. då var dom jättefina och hade starka färger. nu har dom blivit väldigt mörka i färgen och som att dom blivit "skuggade". som något mörkt och suddigt ligger över färgerna. vad kan det bero på? det är stor skillnad. se bilderna.

dom har inte växt någont alls men andra knappar som står precis bredvid gör det. någon som vet varför?

post-5907-14468923199448_thumb.jpg

post-5907-14468923199638_thumb.jpg nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har inte mätat denna veckan men förra veckan var det:

Ca 440ppm (salifert)

Mg 1300 ppm (salifert)

Kh 11,5 dkh (salifert)

nitrat 5-10 (JBL)

phosfat 0 (salifert)

belysningen är 2 compact rör. 18W styck. ett vitt/blått och ett actinic. sen har jag moddat lyset lite såjag har även en 11W actinic på på kvällen och morgonen.

dom står på botten bredvid andra knappar och dom mår bra och växer fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har ett ganska stort manfall på knappar sen jag satte i en stor euphyllia som delvis skuggade. Byggde om nu ikväll fär att se om det tar sig igen. Lånar tråden lite o frågar vad som hände med knappar som dör. Försvinner dom bara, eller dom trillar av? Kan nämligen inte hitta vart dom tar vägen. Misstänker min sjöborre då den kan sitta uppe på knapparna ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...