dano Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 Jag skall köra igång en 250l cub med 200l sump och skall ha revinriktning på karet. När jag surfar på nätetser jag en mängd olika sandtyper. Jag vill ha fin vitsandstruktur ca 3 cm djup. På några bilder ser sanden glänsande och nästanglasaktig ut. Har ni tips på vad för sand jag skall välja?ANders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 29 oktober 2011 Dela Postat 29 oktober 2011 kör inte för fin sand bara, jag gjorde det misstaget, har man mycket cirkulation så yr sanden runt en del och att det lägger sig i ena hörnet, håller på och suger ur min sand nu, har köpt kz argonitsand som är 3-5mm.Mvh Chrille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tjonge Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Kör med fin sand. Hade problem dom första veckorna med yrande sand som smutsade ner, men nu är den mer hållfast och håller sig på plats. Hade jag fått välja igen så hade gått upp ngt o storlek. Fördelen är att mina sandvändare enkelt kan dälja smutsen så som det är nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dano Postat 1 november 2011 Författare Dela Postat 1 november 2011 Tack för svaren, skall iväg och köpa sand i övermorgon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.