Gå till innehåll

Help PLEEES! LEVANDESTEN


apericles

Rekommenderade inlägg

Hi

I have a question.. is posible to ad an other 10 KL levande sten in MY 520 l TANK? i ALLREADY HAVE 47kl LEVANDESTEN <span style="font-weight: bold;">BUT! I </span>have my doris in there (kirurgy palet2005-02-09_233313_Paracanthurus_hepatusAD.jpg) and am afraid that (s)he ´ll get nervs and stressout and die.

Also I like to get info on laqtophis quadricornis or long horn

cowfish.. IS HE REALLY TAHT BAD? I have a räkord aswell and a butterfish2005-02-09_233145_lactoria_cornuta.JPGlactoia cornuta.

TACK SÅ MYCKET OCH HEJ DÅ

apericles@ : hotmail.com or myway.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert inga problem att plussa på med 10kg sten. Du kan alltid starta en liten tank / akvarium /tunna men cirkulation och värmare. Ta vatten från ditt akvarium, och stoppa i lite ett par kilo då och då. Är stenen redan inkörd så kan du lägga i den på en gång.

PS Swengelskan? Har den något syfte? (kirurgy palet) Öhh.. Blue tangsmiley37.gifsmiley37.gifsmiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säkert inga problem att plussa på med 10kg sten. Du kan alltid starta en liten tank / akvarium /tunna men cirkulation och värmare. Ta vatten från ditt akvarium, och stoppa i lite ett par kilo då och då. Är stenen redan inkörd så kan du lägga i den på en gång.

PS Swengelskan? Har den något syfte? (kirurgy palet) Öhh.. Blue tangsmiley37.gifsmiley37.gifsmiley37.gif

Inkörd sten ?

Jag skall hämta 25kg sten om 1 vecka, när affären fått hem stenen. Somskall i mitt 470liters, Där finns 20 kg redan. samt lite fisk. Gissar på att den nyastenen skall / rekomenderasligga,,, hur länge då i ett annat kar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan plussa på med lite sten i taget, för att systemet ska kunna bryta ner ev döda saker på den nya stenen. Lägger man i allt på en gång är risken överhängande att du får en ny omstart av karet.

Ditt kar ser nystartat ut. Hur länge har du haft det igång? Har du 3 st BTA?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej peter.. tack så mycket.smiley2.gif.

MEN Jag ska fråga non annan sock

om Morris Idol. Jag viett att de är backet och VERY HARD... but I like

to get 3 of them OR... 3 BANNER FISH AND 1 Morrs är de

kompatible? kanske jag ska flera till senare... BUT SLUT MED MIN MOST

BACKETS AKVARIUM smiley32.gifsmiley37.gifsmiley4.gifsmiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan plussa på med lite sten i taget, för att systemet ska kunna bryta ner ev döda saker på den nya stenen. Lägger man i allt på en gång är risken överhängande att du får en ny omstart av karet.

Ditt kar ser nystartat ut. Hur länge har du haft det igång? Har du 3 st BTA?

nee "bara" 2 st , dom trivs som fisken i vattnet :-)

2005-02-21_172601_P2210006.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...