Gå till innehåll

Tips & ideér någon?


Taggen76

Rekommenderade inlägg

Hej på Er alla!!

Jag är nybörjare på salt och är i startgroparna att sätta igång ett 350 liters juvel hörnakvarium som jag tidigare har haft mina discusar som jag tyvärr fått sälja :-( men men....

Jag skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med utrustning. Jag har blivit tipsad om att sätta en Deltec600 och att den ska vara mycket bra, någon som har erfarenhet av det? får inte plats på någon sump under. Nästa bekymmer som jag ser det är lyset. ad ska man ha där? i och med att det är ett hörnkar blir det ju lite svårigheter. Jag har funderat på en amatur vet ej dock vad den heter men man kunde få plats med 6 t5 rör i den plus att jag troligen behöver en liten mindre amatur längst bak. Eller ska man satsa på någon kombination av metal och t5.

Tack på förhand!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror helt på vad du ska ha i karet. Jag har bara mjukkoraller, ls och fisk och då fungerar det bra med 1 watt/liter i alla fall. Korallerna växer och mår bra. Deltec 600 är en bra skummare.

Ok jag hade ju visserligen inte tänkt mig det flådigaste, så mjukkoraller är väl det jag hade tänkt mig först och främst och sen ju mer erfaren man blir kanske man kan introducera lite stenkoraller...

Vad har du för ljus? metall eller bara t5?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...