chelmon Postat 13 november 2011 Dela Postat 13 november 2011 Hej.har en aquabee up 5000 som driver min kz m skummare,är inte riktigt nöjd med ljudnivån från denna pump. Är de någon som har en uppfattning om en tystare pump till denna skummare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 november 2011 Dela Postat 16 november 2011 hej robert , Laguna 6000 är det bästa alternativet , eller grundfos ( detec) men dom är inte dränkbara , jag kan skicka ner några du kan låna och prova med, skicka ett PM isåfall, mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
magnus1975 Postat 16 november 2011 Dela Postat 16 november 2011 hej robert , Laguna 6000 är det bästa alternativet , eller grundfos ( detec) men dom är inte dränkbara , jag kan skicka ner några du kan låna och prova med, skicka ett PM isåfall, mvh stefanHar du provat med lagunan? jag tänkte på att det skiljer en del på tryckhöjden Aqua bee 4,7m och Laguna 3,5m Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 november 2011 Dela Postat 16 november 2011 hej , jag byter alltid impeller och använder den som är till fluval fx5 , då är tryck höjden ca 5m , och på dom större laguna pumparne använder jag den gamla impellern till pj5000 , även om man kör laguna6000 med orginalimpeller så är det fullt tillräcklig med det vita KZ munstycket , mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chelmon Postat 16 november 2011 Författare Dela Postat 16 november 2011 Tack för infon och erbjudandet,skall fundera på vad jag skall göra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 november 2011 Dela Postat 16 november 2011 hej , hittade denna tråd , han kör en RD mini 5000 till sin KZ M , den är nästan identisk med Laguna 6000 , RD mini 5000 60w , laguna 6000 80w ,http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?t=15390 , mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chelmon Postat 17 november 2011 Författare Dela Postat 17 november 2011 Tackar Stefan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.