Gå till innehåll

Jad 128


Nordin

Rekommenderade inlägg

Tjoohoo

Kolla lite snabbt. Online butiken www.PWSS.se har bland annat detta kar. http://www.pwss.se/product.php?productid=11204&cat=0&page=1 . Grossisten www.Dogman.se har också dessa kar. Om ni har en lokal zoobutik i Långsele så kan dom nog beställa därifrån. http://www.dogman.se/jad-saltvattensset-svart-128liter.html .

\\Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och BTW Danne!! Niceeeeee! Det börjar klia i fingrarna samtidigt på oss! haha

Ja fan blir fint de, men jag är fortfarande lite osäker på vad jag ska köra på för kar, jag e ju mer för kar med aluminium ram jag, har ju en perfekt kub för detta hemma, odlingskub för diskus men de funkar ju lika bra te salt endå, det är en 50 kub (50*50*50) så 125 liter, blir lagomt å komma tillbaks med! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick faktisk i tankarna att starta exakt en sådan kub med. Men blir nog för litet. Till en sådan kub måste man ha sump. Borra till rör snor bara en massa plats och gör automatiskt att jag måste ha mycket sten för att dölja rören, vill undvika så mycket sten som möjligt.

Så egentligen vill jag ha ett kar med btn bak, en bra cirk pump inget annat karet ska bara ha sand :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick faktisk i tankarna att starta exakt en sådan kub med. Men blir nog för litet. Till en sådan kub måste man ha sump. Borra till rör snor bara en massa plats och gör automatiskt att jag måste ha mycket sten för att dölja rören, vill undvika så mycket sten som möjligt.

Så egentligen vill jag ha ett kar med btn bak, en bra cirk pump inget annat karet ska bara ha sand :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe nja så mkt plats behöver det inte ta, jag kommer nog borra ett till i det bakre glaset å ha en avrinningsbalkong där, så drar man bara rören utanför så synd dom inte heller :).

BTN är jag lite smått alergisk mot faktiskt gillar inte alls någon BTN, inte för att dom är ful eller ser dålig ut eller så, jag gillar dom inte av någon anledning, kan knappt svara själv på varför jag inte gillar dom.

Kommer nog köra med en blå bakgrund, antingen målad (som den är nu) eller så kommer jag köra med nån film man drar på får se lite hur jag ska göra som, har inte hunnit så himla långt i planeringen men sump vill jag ha vet dock inte vad jag ska köra för storlek på den ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...