Walle_j Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Tråkigt på rörmasken. Köpte du något kul häromdagen när vi sågs i akvarieaffären? Citera
Matte91 Postat 30 december 2011 Författare Postat 30 december 2011 aa :/ nee skulle köpa en sandsnäcka men hittade ingen xD så ska dit någon annan dag och kolla efter en tur jag inte hade köpt den stora fona röd-vita rörmasken dom har i det lillakaret om du har sett den den är ju skit fin men lite dyr kanske xD då får dom iaf inte bli uppätna :S hittade du något då?Mvh mathis Citera
lionofmarley Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Är det en sån som har brunt rör så kan de släppa ifrån det och sätta fast sig på något annat ställe som de tycker är bättre Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Walle_j Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Den masken är fin som dom har i det lilla. Jag var bara inne för att kolla på kirurgerna så jag handlade inget. Men har lagt en beställning till deras inköpsresa dom ska göra den 2dra eller 3dje. Citera
Matte91 Postat 2 januari 2012 Författare Postat 2 januari 2012 den hade ett brunt rör men det hade blivit tuggat på och idag upptäckte jag att en snigel hade blivit halvt uppäten... och när jag matade fiskarna så kom det tre STORA borstmaskar ut och roffade åt sig gladeligen av maten ! och sen så var det några mindre som jag inte brydde mig om men är inte 2 stycken 10-20 centimeters och en 20-30 centimeter borstmakar för mkt för ett 100L kar ?någon som vill ha btw ? skänkes xD kan det ha varit en borstmask eller kan jag ha något annat i mitt kar ? väldigt svårt att veta vad man har i sitt kar ju xD trodde jag bara hade två stora borstmaskar i det men hur snabbt kan dom växa ?kanske måste ta bort någon annars... Citera
Matte91 Postat 30 januari 2012 Författare Postat 30 januari 2012 då har man köpt en mandarin för några dagar sen och den äter frysmat ! är mkt glad för det men sen så upptäckte jag igårkväll att mandarinen var helt stel rörde sig inte och var nästan helt vit på hela kroppen men när jag tände lampan och skulle ta bort den så vaknade den till liv igen S: och idag när jag matar den såäter den som innan är detta ett normalt betende för mandariner?? Citera
lionofmarley Postat 30 januari 2012 Postat 30 januari 2012 De blir väldigt bleka när de sover så det är helt normaltSent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera
Matte91 Postat 30 januari 2012 Författare Postat 30 januari 2012 okej låter bra var rädd att det var någon sjukdom eller liknande. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.