Gå till innehåll

100L salt på g!


Matte91

Rekommenderade inlägg

Hej startade upp mitt saltkar för någon månad sen nu och fått lite invånare men skulle vara kul om någon kunnde tipsa om "lätta" invånare till karet :)

så här ser det ut idag :)post-6327-14468923549232_thumb.jpg

sen så har jag en fråga, vet inte vad det är men den har delat på sig och den "lilla" gröna saken har rört sig ifrån den "stora" gröna saken. post-6327-14468923549417_thumb.jpg ursäkta den dåliga bilden men den ligger på baksidan av karet så kan inte komma åt med kameran.

post-6327-14468923548841_thumb.jpg

post-6327-14468923549036_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aa köpte det för 2500 i stan "kalmarakvarieaffär" :D men min skummare klarade sig bara i några dagar :S sen så pajade den -.- och dom kunnde inte fixsa den. men kör inte med skummare för dom sa att det inte behövdes om man bytte vatten oftare.

Tack för länken :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
aa ska försöka om jag hinner fånga dom, jobbar ganska mkt nu och åker tidigt och kommer hem sent :/ så får se om jag har orken att göra det. verkar ganska svårt men ska testa lite iaf tror jag ;P går det så går det :)

Hur har du planerat bygga "anläggningen"? Val av teknik etc.?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle vi reagera?? TS verkade nöjd.. Det är de viktiga.Sent from my iPhone using Tapatalk
Så om han är nöjd men det är helt åt skogen så är det ok..... Jag säger bara jaja lycka till i ditt liv med det resonemanget, vill till att du är bra på allt annars så kör dom över dig. Kunde vara kul att sälja saker till dig är du bara nöjd så kan man lura skiten av dig och komma undan med att "du är nöjd"
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. hur vet du vad skummaren i sig är värd i paketet? Dom kanske frågade TS om han ville ha något annat och så valde han själv? .. Som han själv tycker så behöver han ju ingen skummare än, och ville kanske

Då hellre ha en räka... Det är inget man lägger märke till... I grund handlar allt om att kunden ska bli nöjd.. Kvittar om räkan kostar 200 kr eller 1000 kr... Är kunden nöjd så är affären bra..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt nöjd med kalmarakvarieaffär, har fått mkt saker på köpet och skummaren kostar 200k precis och en putsaräcka kostar 219kr... och när jag har köpt saker till mitt sötkar så har jag fått lite "extra saker" med i priset, och så fick jag en turbosnigel, med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser snyggt ut! :smiley20:

...har precis själv startat mitt första (lilla) saltkar så mina tips/råd bygger inte på lång erfarenhet precis... men på tanke på vad jag läst mig till, själv blivit rekommenderat och vad för gegga min skummaren samlar på sig på ett dygn så rekommenderar jag dig att inte lägga i mera levande i karet på ett bra tag nu (förrutom eventuell väl ingången/färsk levende sten) och istället satsa på att skaffa dig en bra skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

God jul alla,

hade en liten fråga med ;P har massor "känns som minst 100" märlor "små räckor" i karet och det blir bara fler och fler dom förökar sig som tusan :S är det bra att ha sådana i karet eller förstör dom på något sätt ? och hittar även små svarta prickar om man vill kalla det de :P men det är små kryp som är svarta och grymt små och dom blir bara fler och fler kan dom vara bra ? eller dåliga? :P

MVH mathias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom "svarta" små krypen är inte på mina få koraller dom är på stenen och håller sig till sitt "lilla" område och lämnar det inte har kollat noga på alla stenar, men om jag lyser så springer dom runt lite extra xD dom är helfestliga :)

//mathias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...