Taggen76 Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Hälde i tre påsar med levande sand i söndags och det är fortfarande väldigt grumlig, hur länge ska jag förvänta mig att det forfarande är grumligt eller rättare sagt när blir vattnet klart? Jag kör med min skummare och endast en cirkulationspump, gör jag något galet? Mvh Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Hälde i tre påsar med levande sand i söndags och det är fortfarande väldigt grumlig, hur länge ska jag förvänta mig att det forfarande är grumligt eller rättare sagt när blir vattnet klart? Jag kör med min skummare och endast en cirkulationspump, gör jag något galet? Mvh MagnusHehe, det kan ju ta en vecka eller två. För att skynda på processen kan du använda dig av en pump som har en skumgummisvamp runt insuget. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Taggen76 Postat 22 november 2011 Författare Dela Postat 22 november 2011 Hehe, det kan ju ta en vecka eller två. För att skynda på processen kan du använda dig av en pump som har en skumgummisvamp runt insuget.Är lite otåligBanana manTänkte annars om man kunde sätta ner sin gamla invändiga pump med filtervadd i? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Är lite otåligBanana manTänkte annars om man kunde sätta ner sin gamla invändiga pump med filtervadd i?Absolut! Så gjorde jag med min kub, det funkade prima. Se till o töm ut filtervadden varannan dag eller så. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedd Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Är lite otåligBanana manTänkte annars om man kunde sätta ner sin gamla invändiga pump med filtervadd i?Hehe, filtervadd, skumgummisvamp. Samma metod jag menade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.