Piggelin Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Om ni fick välja tre olika fiskar som ni skulle vilja köpa vilka fiskar skulle ni välja?Skriv gärna namnet samt varför ni skule vilja ha just den fisken.Fiskarna behöver inte fungera ihop utan tre fiskar som ni gillar.Jag började kolla lite min lista enligt nedan.* Gnathanodon speciosus, snygg och trevlig men blir stor fort så inget man kan köpa.* Equetus punctatus, grymt snygg.* Cirrhitichthys oxycephalus, också snygg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Tycker att dessa två är mycket vackra och önskar att jag kunde ha dem i min burk. Acanthurus achilles och Acanthurus japonicus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piggelin Postat 22 november 2011 Författare Dela Postat 22 november 2011 Tycker att dessa två är mycket vackra och önskar att jag kunde ha dem i min burk. Acanthurus achilles och Acanthurus japonicus.Ja denna Acanthurus achilles var fin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Visst är den! Tur att drömmar är gratis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 23 november 2011 Dela Postat 23 november 2011 Jag skulle välja:Centropyge Loricula- Jag gillar dvärgkejsare och jag tycker den är väldigt fin.Pterosynchiropus splendidus- Det är en fisk som jag föll för redan när jag hade mina clownhotell, då hade jag för små akvarium för att kunna ha den men nu kanske jag skaffar en om jag hittar en mindre som äter dött foder.Apogon parvulus- Jag har läst att det ska vara en fisk som man kan få att hålla ihop i grupp i akvarium, den ska vara transportkänslig men det skulle vara roligt att ha en grupp på 10-15 små fiskar som höll ihop lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 23 november 2011 Dela Postat 23 november 2011 Holacanthus Ciliaris, för utseendetChelmon Rostratus, för utseendet och beteendetAcanthurus Leucosternon, för utseendet och attityden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loopmannen Postat 23 november 2011 Dela Postat 23 november 2011 Acanthurus Leucosternon är en av mina favorit kirurger, har haft en men tyvärr så såg mina flavescens till att den inte blev så gammal. Men den kan jag tänka mig ett nytt försök med nu när fiskarna har mer än dubellt så stor yta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.