Gå till innehåll

Hjälp med denna skummare!


rickard598

Rekommenderade inlägg

Har två tips utifrån bilderna. För det första ser locket till skummarkoppen ut att ligga upp och ner vilket gör att det blir svårare för skummet att byggas upp så det rinner över kanten och ner i skummarkoppen. För det andra ser det ut som de ventiler som ska sitta i de två utloppen är utbytta mot vanliga grå PVC-ändproppar. Utan ventilerna går det inte att ställa in vattennivån inuti skummaren som det är tänkt. Lösningen på detta är att fixa nån egen ventil på utloppen, kanske går att göra någon variant med slangbitar som dras åt med buntband? Hoppas du får ordning på det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, jag läste ditt första inlägg lite slarvigt och tyckte det såg ut som nån bara tryckt dit två ändproppar istället för ventilerna. På de två AM skummare jag haft har det varit svarta ventiler och inte grå PVC. Den här typen av ventiler tycker jag är väldigt känsliga, när man börjar vrida händer ingenting, men när de väl börjar strypa flödet går det väldigt fort och en liten liten rörelse ger stor skillnad. En annan grej att testa är att rengöra luftinsuget på pumpen där det lätt sätter igen med saltavlagringar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...