Guest D-Flex Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Tänkte ta och byta ut min skummare framöver. Den jag har är en tunze 235/? som hänger i karet för att jag kör utan sump.Nu till frågan.Finns det nån skummare som funkar bra utanför karet? Den kommer nästanatt stå i jämnplan med botten påkaret i en hylla bredvid.Måste man ha en pump som trycker vattnet till skummaren eller suger den själv.Det kommer väll kanske att bli häverteffekt över kanten?Synpunkter och kritikär välkommet.Lägger in en ruskigt fin ritning som är gjord i paint.MVH Danne Citera
Dykaren Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Kommer inte att funka!Skummaren måste vara minst i jämnhöjd med vattenytan, alltså vattenytan i skummaren måste vara i jämnhöjd med vattenytan i karet. Annars kommer den att flöda över. Citera
petrol Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Turbo floator 1000 multi borde passa. Det är en påhängsskummare, klar med rörkrökar och pump. Bara att stoppa i kontakten i väggen. Citera
Guest D-Flex Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Okej men då får man ta att ställa den på nått och så kanske jag ska skriva att det gäller ett 720 kar. Citera
Guest D-Flex Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Turbo floator 1000 multi borde passa.Är dennanågorlunda tyst??? för tunzen som jag har nu låterlite väl mycket tycker jag. Citera
petrol Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Den hängs på akvariekanten. Jag upplever dem som tysta. 720.. jaa.. Kanske i minstalaget om du har mycket fisk (jag har 2st). Citera
Guest D-Flex Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Den hängs på akvariekanten. Jag upplever dem som tysta. 720.. jaa.. Kanske i minstalaget om du har mycket fisk (jag har 2st). 2st . Blir inte det dyrare än att köpa en större?Tack för svaren grabbar. Det blir inte nån överflödning nu iaf Citera
hbmannen Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 ja har en turboflotor 1000. den är kanon tyst.den borde nog gå att använda till de du tänker bygga oxå.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.