jeanette Postat 30 november 2011 Postat 30 november 2011 Vi har ett kar som står och körs in, och vi har en massa levande sten i. På kvällarna sitter vi och spanar smådjur men jag är osäker på vilka djur man ska bli glad över att se och vilka som är otrevliga.Någon som kan berätta vad som är otrevligt att ha?Vi har sett:Flera randiga ormsjöstjärnor från 2 cm till 5 cm i diameterEn liten vit sjöstjärna (gissar att det är små skräp stjärnorEn sten full med rörmaskarFlera "håriga tusenfotingar" från 3- 7 cmVita mini räkor/kräftdjur Små snäckorlite alger som en gräsmatta på en stenoch självklart ett gäng glasrosor, genomskinliga och röda (dom är skräp, det vet jag) Citera
Laggeman Postat 30 november 2011 Postat 30 november 2011 Det som är skräp för en är en guldgruva för en annan. Men generellt så är glasrosor inget som de flesta vill ha, i övrigt av det du räknat upp så ser jag inga problem med dessa."Skräpstjärnorna" du nämner är algätare, så inget man ska förkasta.De håriga tusenfotingarna ska du försöka att undvika att ta på då det kan göra väldigt ont, som att krama en brännässla i handen. Citera
danielj75 Postat 30 november 2011 Postat 30 november 2011 Kan bara hålla med föregående talare/Skrivare.Visst är bristlewormsen söta Du skall se när det kommer mat i vattnet och de sticker ut huvudet och nosar //Danielj Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.