Gå till innehåll

Moms- och tullpåslag på LEDs från Rapidled?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Sitter och skissar på en ramp som jag hade behövt köpa delar till ifall jag hade bytt kar (igen), och nu sitter jag med en summa på ca 660 dollar på Rapidleds sida och funderar på vad summan för moms och tull på detta kan uppgå till. Enligt tidigare order så ligger momspåslaget på ca 17-18%, men vad kan tullens kostnader hamna på och kan man räkna med samma summa på momsen även denna gången?

Ni som beställt tidigare och fått betala dessa påslag, vad har ni betalt i förhållande till er ordersumma?

Tack på förhand.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senast jag handel så tror jag att jag åkte på 25% i moms och en admin avgift om 100:-, men då var jag inte uppe dina summor.

Lite OT:

I övrigt så åker jag alltid på 25% moms när jag handlar elektronikkomponenter från USA (stora företag o inte eBay), en del lägger själva till den korrekta momsen med 25% direkt för att det ska till sverige och hanterar det med tullen så det inte fastnar eller tillkommer fler avgifter, så 25% i moms tror jag nog det alltid blir om man inte råkar slinka på sidan, vilket man aldrig verkar göra om det fraktas med DHL eller liknande.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, 25% moms får du räkna med, elektronik har ingen tullavgift om jag minns rätt så det blir det administrativa påslaget.. Skickas det via post kan det ibland slinka igenom, med med kurrir som DHL, UPS, Fedex osv så brukar dom antingen skicka en räkning på moms/förtullning eller ibland ringa upp en för att fråga om man vill betala direkt med kort och slippa avi-avgift, personligen är jag för feg så jag har alltid valt att betala det som en extra räkning. I sällsynta (1 gång) fall har jag fått betala moms/tull i förskott direkt när jag betalar, som jag faktiskt, föredrar så jag vet exakt vad det kommer att gå på...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...