Postat 3 december 201113 år Hej har precis skaffat mig en Echidna nebulosa - Stjärnmuräna och det jag undrar brukar det ta några dagar innan den kommer fram förskte locka med mat dag men det va ingen som titta ut =(Roliga är att jag ej har sett han i burken sen igår och ttjejen tror att han har hoppat ut vad är oddset för det ?
Postat 3 december 201113 år Det brukar kunna ta ett par dagar innan dom är intresserade av mat, speciellt om den nyligen har ätit. Tyvärr så är det ganska vanligt att muränor försöker smita ur burken och hamnar på golvet om man inte har någon typ av skydd.
Postat 3 december 201113 år Författare Ok vi har kollat runt och har ej hittat något tror inte att han kommer så långt på golvet
Postat 3 december 201113 år Författare Har en ganska hög kant också mellan vatten och burk tror inte att han kommer över den
Postat 3 december 201113 år Jag har köpt en stjärnmuräna idag och den leker för fullt och tittar fram ur alla möjliga hål.Är supernöjd med den :-)
Postat 3 december 201113 år Författare Härligt att höra min va framme igår med men i dag har jag ej sett han:smiley13:
Postat 3 december 201113 år Vad är det bästa att mata muränan med, min är liten typ 10 cm lång bara. Krill hörde ja skulle funka ?
Postat 3 december 201113 år Skala dem och lägg de i lite akvarievatten så de tinar upp sen matar du med tång så käkar den säkerligen fint..
Postat 3 december 201113 år Det gör det säkert. Berättade bara vad min rackare åt, den var i den storleken och växte till typ 20-30cm innan han rymde..
Postat 3 december 201113 år Min svalde räkorna hela som en orm gör med sina byten och man kunde se räkornas form inuti muränan
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.