Gå till innehåll

Timmys & Basses 310 L


Shark Of Sweden

Rekommenderade inlägg

Jag hade nog köpt en ramp, visst är det billigare att bygga själv, men har inte sett ett ända DIY som jag tyckt varit snygg, men visst har man ett kar i väggen eller med en konsol ovanför så kan det spela mindre roll.

Kolla in maxspect, ecotech, vertex själv kör jag en 200w från ecolamps till ett 340l kör den på 65% just nu o det är mer än tillräckligt!! Ända nackdelen med att köpa från tillverkare är oftast priset då dom är sjukt dyra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nackdelen med att bygga själv är att jag har ännu inte sett någon som lyckats nå hela vägen fram även om det finns en hel del snygga byggen

Dvs uppnå superfinish i kabinett, funktionalitet med timers osv.

Det verkar finnas en hel del ledbyggen här på guiden som heller aldrig blir helt färdiga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-2863-14468923847617_thumb.jpg Sumpen får precis plats under akvariet! Problemet blir om man måste greja i sumpen......några som har nån ide hur man man göra? Jag tänkte på nån dragbräda med rullfunktion under så man man dra ut hela sumpen men det skulle nog aldrig hålla för den vikten! Alternativt......skära bort en liten flik på framrutan av sumpen...?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den blev snyggare med färg kan jag tycka, även om värdet kanske är en osäker faktor numera, om man ska tänka på det. :)

Om du kapar ner framsidan en 5-10cm och ändå ser till så att det finns utrymma för vatten att åka ner vid strömavbrott så tror jag att du klarar dig bra. Huvudsaken är att du kan byta returpump eller plocka i och ur skummaren vid behov.

Nu när du har en så stilig möbel så kan jag tycka att du även ska ha ett passande kar till, kolla upp vad ett måttbeställt, färdigborrat kar med avrinning kostar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den blev snyggare med färg kan jag tycka, även om värdet kanske är en osäker faktor numera, om man ska tänka på det. :)

Om du kapar ner framsidan en 5-10cm och ändå ser till så att det finns utrymma för vatten att åka ner vid strömavbrott så tror jag att du klarar dig bra. Huvudsaken är att du kan byta returpump eller plocka i och ur skummaren vid behov.

Nu när du har en så stilig möbel så kan jag tycka att du även ska ha ett passande kar till, kolla upp vad ett måttbeställt, färdigborrat kar med avrinning kostar.

Ja vi tänker måttbeställa ett akvarium när vi kört detta ett tag och lärt oss lite mera!:-) vart beställer man sånnt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...