Gå till innehåll

P. springeri och Macropharyngodon bipartitus ihp?


Ozric

Rekommenderade inlägg

Skulle behöva flytta en Pseudochromis springeri till mitt RSM 130 där det redan huserar en Macropharyngodon bipartitus. Nån som tror det funkar el är det dömt att lyckas? Vill verkligen inte att Bipartitusen ska bli stressad...

Skulle också vilja peta över en Splendidus-mandarinhona till RSM`et. Där går redan ett Scooter-par (ocellatus). Blir det för trångt? Kan tillägga att samtliga äter allt jag ger dem,pellets som fryst.

Kan även passa på å kolla om det är nån som lyckats få Centopyge loricula att trivas i ett RSM 130?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok,men om nån skulle försöka sig påen gissning då..? :)

Loriculan får hamna i FO-burken men hur tror ni Scootrarna reagerar om det dyker upp en Mandarin?

Springerin borde inte bli ett bekymmer för Bipartitus gissar jag, ty så som den fungerar nu (i ett 230 kar) så är den bara "spännig" mot fisk som håller sig inne bland stenen. Den är mkt sällan ute på fritt vatten,vilket verkar vara bipartius mer rätta element... Men ett 130-kar är ju inte stort direkt.. Förslag nån?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tidigare en sixline i mitt 400-liters, när jag köpte en leopardgylta så stressade sixlinen den nytillkomne så pass att jag bara såg den i ett par timmar, sen försvann den. Misstänker att den jagade den så pass att den grävde ner sig permanent...

Hade jag varit som dig så hade jag varit försiktigt med att tillsätta en pseuduchromis i ett RSM om det redan finns snällare fisk däri.

Ang en mandarin förutom scootrarna så kan det funka eftersom de äter allt du matar dem med. Du får ha uppsikt över dem ett tag framöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...