pegekin Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Någon som vet hur länge det tar innan "stenarna börjar leva" dvs. någe organism/djur kommer fram...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Hos mig tog det kanske 5 min. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Du måste ha haft Turbostenar då......Jag ha haft dom i 1 vecka i morgon,och int ha de hänt nåt ännu..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Turbostenar nej? Efter cirka 5 min börja det röra sig. Efter 1 vecka hade jag hela karet fullt med olika snäckor borst maskar glasrosor och en otroligt massa olika sjöstjärnor. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Hur länge väntade du innan du satte i stenarne? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Kolla på natten med en ficklampa. Då tror jag du ser lite liv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Direkt jag hade rätt salthalt och rätt temp körde jag och köpte sten.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Ta några bilder på din sten och släng in Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
luppe Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Kan man förvara stenar hemma i 6 mån - 1 år......innan man använder dem?Hur?/Bosse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Tunna, cirkulation, fosfatremover ljus så kan man förvara den ett tag, gärna skummare med annars får man byta vattenSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 Låter nog lite läng de....I 2 veckor sa dom åt mig bara. Jag antar att man ej ska öppna förpackningen/lådan som dom ligger i. Dom är ju inpackade i vått tidningspapper och plast runt,så jag tror att man inte borde öppna det förrän man sätter ner dom i .karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Har du haft det 2 veckor lådan bara? Risken kan va att allt har försvunnit ur liv.Men avvakta kan va massa ägg som klarat sig ,Va stenen torr eller fuktig när du tog upp den ur kartongen? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 27 december 2011 Författare Dela Postat 27 december 2011 Nej,dom låg i lådorna i 3-4 dagar,och ja,stenarna var lite fuktiga......men allt verkar helt dött:ledsen: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 3-4 dagar i lådorna är normalt ingen panik. Hur luktade det när du packade upp - ruttna ägg eller någorlunda friskt?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 27 december 2011 Författare Dela Postat 27 december 2011 Nja. Luktade lite som evja eller instängt hav.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Inget ruttet ägg då? Det innebär att det inte blivit syrefritt utan eventuella djur haft möjlighet att överleva. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 27 december 2011 Författare Dela Postat 27 december 2011 Tänkte köpa lite till ls ,kan jag lägga i dom på en gång då ? Har 25 kg nu så kanske 10 kg till sku bli bra och hoppeligen så får jag mera liv i dom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Karet är ju fortfarande i start fas! så bara släng i det! ge det sen tid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 december 2011 Dela Postat 27 december 2011 Se till att du får lite "skitigare" LS då, gärna med lite alger på.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.