Gå till innehåll

Enkelt ledbygge


Lunka

Rekommenderade inlägg

Tänkte visa mitt nya ledbygge. Trodde det skulle vara svårare men inte. Varit osäker på lite men fick hjälp här på forumet, är redan sugen på att bygga ett lite mera avancerat bygge. Det här är köpt från rapidled och jag är väldigt nöjd med leveranstiden, kylningen består av en 120mm fläkt samt två aluprofiler, mäter jag tempen i röret så ligger den på 26grader stänge av fläkten så stack den upp i 43grader innan jag slog på den igen Lite bilder på det här först bara

Sent from my iPhone using Tapatalk

post-5509-14468924061652_thumb.jpg

post-5509-14468924061864_thumb.jpg

post-5509-14468924062067_thumb.jpg

post-5509-1446892406226_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte dimbar vilket jag ångrar nu i efterhand. Kör 12 vita och 12 royalblue. Fläkten är kopplad till en enkel 12v adapter. Valde stor fläkt för att den var hyfsat tyst och denna var ju rätt ok utseendemässigt, limmade två 70*30 Profiler mot varandra för att få rätt bredd. Försänkte fläkten en aning, limmade dioderna c/c50 . Tänkte ha t5 också men skippar det. Var inte så snyggt att ha två profiler hängandes så jag skar ut ett hölje i 0,5 Rf för att få den lite mer estetiskt tilltalande, vet att det inte är optimalt i kylningsynpunkt men tror att den klarar att kyla dem ändå. om man köper dimbara drivare, måste man styra med en akvariedator eller finns det ngt annat sätt? Känns som om det är en dyr sak i så fall, sen såg jag på rapidled att de hade uv-led , något att prova?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill man "bara" kunna öka/minska ljuset med dimbara drivers så är det enkelt fixat.. Ett vridbart motstånd så hade man kunnat styra strömstyrkan manuellt.

Vill man däremot få sol upp/ner gång så har rapidled en grunka för 59dollar.. Vill man mer.. Då kostar det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...