Gå till innehåll

Mitt 80 liters


m00z

Rekommenderade inlägg

Är det Haquoss LED-lampor du kör med? Vilka har du valt isf? Berätta gärna mer om den saken på bilden i mitten och vad den gör, ser intressant ut. :)

*Edit: Läste just igenom din blogg också, där såg jag vad det var för något. En liten fråga bara, du skrev att du använde "sanitetskitt" för att täta boxen utvändigt, menar du då utvändigt från akvariet, eller på utsidan boxen i akvariet? De flesta sannitetskitt innehåller antimögelmedel som tar död på det flesta i akvariet nämligen. -sjuk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för att du läste min blogg!!!!

Jag kör med kittet på utsidan av akvariet, i en ring runt utkanten av genomföringen (mellan plastet och glaset) det borde väl inte vara ngn fara?

Det är förresten Unigum av Unipak som jag använde. I deras produktspec hittade jag inte ngt om antimögel, och produkten verkar inte vara farligt på ngt sätt (om inte "antimögel" inte behöver stå i någon innehållsförtekning eller likande). Kanske kan byta till gummiringar ist utifall att....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag kan inget om drivrar eller kopplingar eller kylning osv...

Så efter har läst denna tråd på nano-reef bestämde jag för att testa bygga en spotlight-ramp.

Beställde hem blåa och vita 3x1w lampor (de vitar skulle vara cool white, men jag e lite osäker på färgen på dem jag fick hem)

1.jpg

Jag borrade massa hål i plexiskiva för att sätta fast socklarna på, och limade ihop en låda i plexiglas, och prayade allt svart.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Totalt ska det sitta 12 vita och 12 blåa spots, så när jag får hem resterade socklar så kommer det bli fullmonterat (och när jag får hem två nya vita lampor som var trasiga när jag fick dem)

Ändrat av m00z
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...