Gå till innehåll

acropora


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

såg idag vet inte hur länge det vatt, men på 3-4 grenar längst ut på ensa sidan har vävnaden typ försvunnet på andra sidan är det som vanligt med polyper ute ,den skadade delen är den delen som streamern blåser ifrån är inte mycket men undrar om pumpen kan gjort det eller det bara är så att ibland kan vävnad bli "dålig på små ställe utan anledning" allt annat även resten av korallen mår kanon och växer så det knakar. fans även vita hårda bollar på några få stellen någon som vet om det är nått att bry sig på? mg har vat lite högt sänker det nu för tillfället. kan tyvär inte få nått bra foto på det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan mycket väl vara streamern om den har för skarpt flöde och står tillräckligt nära.

När acron börjar dö så kan dom ibland fortsätta av bara farten så håll ett öga på den.

Om vävnadsdöden inte avtar så kan du kapa av delar med frisk vävnad o limma dom på en lämplig plats.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

streamer än 60 cm ifrån typ men den flåsar på bra borde vara detta efter som det är på samma sida på alla grenar och inom samma område :) annars kapar jag bara av det dåliga området är typ kasnke 1 cm per gren max och inte ens runt hela.om det inte blir mer är det väll bara att låta det vara?. hoppas den inte där är nor 25cm i diameter

ska till thailand i 2 veckor äker om 1 vecka så hoppas det avtar innan jag åker som jag skrev innan det kan varigt så i veckore utan att jag sett det. måste nästan va streamern alla värde är kanon kasnke anemonen som spottat skit på den :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj missade att det var längst ut på grenarna, kan vara nåt som brukar refereras till som "Mag-Burn" dvs skada av för högt magnesium.

Misstänker dock att de kan vara en kombination med flöde och högt magnesium, även om jag inte haft liknande problem själv.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...