Gå till innehåll

Vita kalkalger


Roger.J

Rekommenderade inlägg

Okej det låter ju inte bra men har kollat värderna idag och värderna var

Salt 1,024 (refraktometerPreis)

Mg 1350 (salifert)

Ca 400 (salifert)

Kh 7,7 (salifert)

Ph 7,9 (hanna)

No2 0,01 (jbl)

No3 0 (salifert)

Po4 0,02 (jbl)

Nh4 0,05 (jbl)

Sio2 0,1 (jbl)

Cu 0,1 (jbl)

Temp 24,8

Alla prover togs i morse och vattenbyte med ca10% i torsdags

mVH

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du har ju bra värden så du har ju koll på detta. Hur mycket är det som blivit vitt, stora områden eller bara några små fläckar? Om det bara är några mindre fläckar så vänta någon/några veckor och se hur det fortlöper. Mina kalkalger går också i många nyanser, oftast blir de vitare på de ställen där ljuset slår som kraftigast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vågar inte tycka något om din bild, det är svårt att se ordentligt. Du har nästan 1000 liter vatten och verkar ha väldigt lite fisk i? Kanske matar du väldigt lite? Jag ser också att du har noll i nitrat. Hos mig växer inte kalkalger när jag mäter nästan noll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vågar inte tycka något om din bild, det är svårt att se ordentligt. Du har nästan 1000 liter vatten och verkar ha väldigt lite fisk i? Kanske matar du väldigt lite? Jag ser också att du har noll i nitrat. Hos mig växer inte kalkalger när jag mäter nästan noll.

Där har du rätt matar snålt pga att jag inte har så mycket fisk i men får väl öka matningen & köpa mera fisk.

Har du något bra tips på att öka nitraten.

Mvh

Roger

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...