Gå till innehåll

Invånare??


sophie

Rekommenderade inlägg

TACK för svaret ;) ! väldigt fina. hur många får plats tot. i mitt kar anser du?

Jag har lagt in siffror bakom fiskarna. Plocka ihop så många du vill ha men överstig inte 10.

Det är svårt att veta vad som är för mycket. Du sa att du ville ha ett clown par, utöver det skulle jag ha max en medelstor fisk (max ca 8cm) och en liten fisk (typ gobi, runt 2-3 cm).

Skaffa inte allt på engång utan börja kanske med ett clownpar, vänta ett par veckor sen skaffar du en till fisk, och så vidare.

Glöm inte städpatrull med eremiter och snäckor.

Och som Leon skrev så är den sidan ganska vettig för folk med små kar.

När jag hade mina clownhotell så brukade jag kolla på den här tråden http://www.nano-reef.com/forums/index.php?showtopic=74703 för att få en hum om vad man kan ha för fiskar

Men använda gärna andra referenser också, den tråden rekommenderar bl.a. att man kan ha en Centropyge argi i ett 38L kar, Reeflex säger 100L. Vissa av fiskarna han rekommenderar bör inte hållas i så små kar under en längre tid, men tråden kan ändå ge lite förlag på fina fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har du en bra sida med en massa nano-akvarium, vilket ditt bör klassas som. Kolla på deras beskrivningar vad dom har för djur och hämta inspiration. Du kan bara kopiera det latinska namnet och söka upp bilder på google om du är osäker på vad det är för djur.

Lycka till!

http://www.nano-reef.com/featured/

Tack! ska kolla där!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lagt in siffror bakom fiskarna. Plocka ihop så många du vill ha men överstig inte 10.

Det är svårt att veta vad som är för mycket. Du sa att du ville ha ett clown par, utöver det skulle jag ha max en medelstor fisk (max ca 8cm) och en liten fisk (typ gobi, runt 2-3 cm).

Skaffa inte allt på engång utan börja kanske med ett clownpar, vänta ett par veckor sen skaffar du en till fisk, och så vidare.

Glöm inte städpatrull med eremiter och snäckor.

Och som Leon skrev så är den sidan ganska vettig för folk med små kar.

När jag hade mina clownhotell så brukade jag kolla på den här tråden http://www.nano-reef.com/forums/index.php?showtopic=74703 för att få en hum om vad man kan ha för fiskar

Men använda gärna andra referenser också, den tråden rekommenderar bl.a. att man kan ha en Centropyge argi i ett 38L kar, Reeflex säger 100L. Vissa av fiskarna han rekommenderar bör inte hållas i så små kar under en längre tid, men tråden kan ändå ge lite förlag på fina fiskar.

okej tack. jag tror jag väntar med fiskar överhuvudtaget ska nog skaffa mig en städpatrull först!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...