Aquario Postat 29 januari 2012 Postat 29 januari 2012 Hej. Karet är 5 veckor gammalt och jag har gott om bruna alger på botten och på glaset som mina städare kämpar med att käka upp. Men jag känner att algerna ökar i mängd, (eller är detta en inbillning av mig ). Hur blir man av med sånt? Eller borde jag köpa mer krabbor och sniglar?Jag har massor av små turbo sniglar tror jag de heter (de följde med stenarna), sen har jag en större jag köpte?MVH! Citera
Robbyn Postat 29 januari 2012 Postat 29 januari 2012 Det är troligtvis kiselalger som brukar dyka upp vid uppstart och beror på att där är fosfat i vattnet. Köp en sandvändare tex en sjöstjärna så håller han sanden ren och kör med fosfatremover för att bättra på vattenkvalitén. Citera
Aquario Postat 29 januari 2012 Författare Postat 29 januari 2012 ok Tack Robin! Jag tror jag är på rätt spår. Jag kör redan med RemoPhos Fe, jag kan köpa en krabba till eftersom jag tycker de är coola och kanske en sandvändande sjö stjärna. Sen Är det väll bara att hålla ut. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.