StoffeSwe Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 Jag har köpt en Tunze 6055 och ska nu koppla in den. I instruktionsboken står det att man kan byta ut en "jumper" för att styra strömtillförseln mellan 12-24V. Från början sitter det en 20 v jumper i. Jag kommer använda en controller och undrar då om den här jumpern kommer hålla ner flödet på pumpen då den bara går på 20V istället för 24V eller om det inte spelar någon roll när jag använder controller. Citera
_Manne_ Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 Den håller ner flödet.. Dvs Max = 20v enligt din jumper inställning..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
StoffeSwe Postat 1 februari 2012 Författare Postat 1 februari 2012 Tack så mycket, det betyder att jag måste ta och byta till 24V jumpern för att kunna maxa pumpen Citera
_Manne_ Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 Tack så mycket, det betyder att jag måste ta och byta till 24V jumpern för att kunna maxa pumpenHelt rätt.. Kan ju vara så att förre ägaren tyckte pumpen brummade lite när den gick på Max o därför ställde ner den lite..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Fluval_Robban Postat 8 februari 2012 Postat 8 februari 2012 Undrar hur låg spänning den klarar då, har också en Tunze 6055 med den nya wave controllern och jag kör med 12V jumper i adaptern, och ändå dimmade jag ner den på max på controllen för att få den att funka i nanokaret på 30L, på max med 12V flyttade den stenarna nästan, 24V hade inte varit att tänka på hehe hade silikonet släppt tror jag:) Citera
StoffeSwe Postat 8 februari 2012 Författare Postat 8 februari 2012 haha, ja att ha den i ett 30L kar är ju overkill. Citera
Fluval_Robban Postat 9 februari 2012 Postat 9 februari 2012 Jo märkte det, köpte den faktiskt för jag visste att någon gång kommer jag att vilja ha ett större kar och vips nu sitter man med ett JAD 128L hehe så nu är den perfekt:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.