jetstar Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Hej alla!har fått problem med min tunze! den är ca 1år gammal men skummar nästan ingenting längre!! alltså det bubblar mm men det blir inte mycket i koppen det skummar liksom inte upp någonting oavsett hur jag ställer in flödet!!även om jag har möblerat om och det blir mycket skrot så skummar den i princip ingenting! har inte tömmt burken på två veckor och i dag är den typ bara halvfull!tar tacksamt emot tips vad jag kan göra eller vad som kan vara fel!akvariet är ett RSM130kan tillägga att skummaren skummade bra förut i samma burk!mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 Ta upp och dela hela och ge den en ordentlig tvätt:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 februari 2012 Dela Postat 4 februari 2012 det är förmodligen avlagrinar inne i den som gör att den inte skummar så bra. tvätta den i varmt vatten så löser smutsen upp sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jetstar Postat 4 februari 2012 Författare Dela Postat 4 februari 2012 det är förmodligen avlagrinar inne i den som gör att den inte skummar så bra. tvätta den i varmt vatten så löser smutsen upp sig.ååkej kan de vara så enkelt:-) jaja jag får pröva det! gjorde visserligen rent den för typ 1 månad sen men kanske slarvade då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.