berggren666 Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 ja som rubriken lyder.finns de något lim som man kan limma ls under vatten utan att de tar skada på fiskar eller koraller. skulle vilja bygga om lite i min stenhög. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Finns cementliknande lim som du kan limma med under vattnet, Reefbond är en av dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kvalle Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Finns cementliknande lim som du kan limma med under vattnet, Reefbond är en av dem.och den är helt harmlös??kommer inte ihåg vad det jag andvände men var 2 komponents och rosa..damma som F*n i vattnet och alla fiskar + anemon kastade in handuken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Kan det ha varit Deltecs korallim? Det ska ju definitivt vara harmlöst och det har jag själv använt flera paket utan att något negativt hänt.Men Reefbond är mer som cement, ett pulver som blandas med vatten och blir en gegga som härdar rätt så fort. Har funkat problemfritt för de jag känner som använt det.http://www.drakfisken.se/produkter/1408-ecosystems-reef-bond.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
berggren666 Postat 9 februari 2012 Författare Dela Postat 9 februari 2012 okey för vill ju inte de ska bli skit av de. men så de funkar å köra med å de stelnar på några minuter eller vadå? behöver man göra stort vatten byte efter de eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 februari 2012 Dela Postat 9 februari 2012 Jag har inte gjort vattenbyten efter att jag använt denna produkt, det har ju blivit lite dimmigt i karet, men det har försvunnit på ett par timmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
berggren666 Postat 10 februari 2012 Författare Dela Postat 10 februari 2012 okey får bli å investerai en sådan burk så blanda ihop de med vatten så de blir en deg sen bara å tycka ihop ls:en med de emellan då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 10 februari 2012 Dela Postat 10 februari 2012 Tänk på att det härdar ganska fort, men det kan du läsa dig till på förpackningen också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
berggren666 Postat 10 februari 2012 Författare Dela Postat 10 februari 2012 bra de härdar fort. man orkar ju inte stå på en pall för å nå ner till bottnen hela kvällen för å limma en sten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.