Majki01 Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Vatten volym 40*40*40 Försökt hitta info om armaturerna men lättare sagt än gjort..Jag får en maxspect mazarra S series LED modul, 50 w om jag förstått det rätt..Och till detta får jag power supplyn. Upphängning A och EMen om jag förstår det rätt så är där inget "moonlight" .. Men kanske går att dimma det till måne? Modulen kommer med 2 indivduella dimmningsbara led kanaler ... okej?Hur fungerar detta? är detta inbyggt så jag ställer in på armaturen i S serien? Upphängning A och E ?? vill ju inte ha något stort och klumpigt utan litet och nätt efter som karet bara är litet.Armaturen borde va bra nog för ett Blenny? Kollar jag på tex drakfiskens hemsida så ser jag på S bilderna att där är ingen fläkt.. Men där jag kollar så är det fläkt med kontroll osv "orginal" ???? Mycket konstiga frågor men desto mer jag kollar desto mer förvirrad blir jag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 kontakta Hans på Drakfisken så får du snabba o klara besked. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 februari 2012 Författare Dela Postat 13 februari 2012 Hade velat ha svaren så snabbt som möjligt..På drakfisken står det S modul 8 vita4 royal blue4 blueMen på maxspects sida står det 8 vita 3 royal blue3 blue2 super arctnic ...Så jag blir bara mer förvirrad desto mer jag söker på armaturerna! så blir antagligen inte denna endå! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 S modulerna går nog inte att dimma och du behöver en nätdel till dem. P modullerna går att dimma via contoller. Jag kan ha fel men det är så jag tolkat det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wretling Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Ställ blå på 1 % då blir det månljus, pdf manual finns här http://coralvue.com/maxspect-mazarra-s-series/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 februari 2012 Författare Dela Postat 13 februari 2012 Som jag tolkar det så ska s modulerna gå att dimma via "controllern" som är inbyggd i modulen,Men det går att tolka på så jäkla mycket olika sätt på alla olika sidor jag läser på.. bara massa förvirrandeAhh! Den länken förklarade allt!Dom går att dimmmma! på s modulen och kylning ingår ! perfekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Förlåt, dimma går de nog att göra men inte styra, som jag tolkar det så kan du ställa in ljusstyrka på kanalen men den kan inte ändra ljusstyrka via programerat program utan bara manuellt. Vilket jag tror betyder att du inte kan använda den blå serien som både månljus och fullstarkt blåljus på dagarna utan att du manuellt måste ställa om det varje morgon och kväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wretling Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Läs manualen....den borde ju stämma. Vad jag förstår så kan man programmera 4 olika punkter/% per dag och kanal Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 februari 2012 Författare Dela Postat 13 februari 2012 Förlåt, dimma går de nog att göra men inte styra, som jag tolkar det så kan du ställa in ljusstyrka på kanalen men den kan inte ändra ljusstyrka via programerat program utan bara manuellt. Vilket jag tror betyder att du inte kan använda den blå serien som både månljus och fullstarkt blåljus på dagarna utan att du manuellt måste ställa om det varje morgon och kväll.Om jag tolkar manualen rätt så går det att starta dom på en procent och stänga av dom på en procent via "timern" och samtidigt som man stänger av den blåa på 100 procent kan man ställa in att den går igång på 1 procent då blir det ju endå samma sak som jag kör med en vanlig maxspect . blå går igång efter ett tag vita. vita stängs av efter ett tag blåa. då går blåa på igen fast med 1 procent! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Finns visst lite olika bud om LED sammansättningen på S-series. Jag får kolla upp det och återkomma med definitivt besked snarast möjligt.I och med att det finns många valmöjligheter är det svårt att presentera den produkten på ett enkelt och entydigt sätt... och det ser därför lite olika ut på olika websidor om vad som ingår osv.Du behöver i alla fall 1 Power Supply unit. 1 Power supply unit kan driva 2 moduler men eftersom du bara ska ha en modul så räcker det ju bra med 1 Power supply unit. Hos Drakfisken ingår den, hos Triton får du beställa både LED modul och Power supply unit men priset blir ungefär det samma ändå.Fläkt och temperaturstyrning ingår men man välja att inte montera fläkten.Inställningar sker direkt på armaturen... inga trådlösa finesserS-series har två LED kanaler som är programmera och dimmbara. Det fungerar så att du sätter upp till 4 punkter per kanal och dygn. En bild över detta och tysk text hittar du härhttp://www.aquarioom.de/#/photoperiode-s/3908240Hoppas den förklarar lite i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 S serien är den närmast ersttningen till G2 men har ljusstarkare LED´s, inbyggd controller med dimmerfunktion.A och E borde funka till ditt kar som upphängDu behöver nätdelen också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Det där låter mycket bättre än vad jag fått förklarat för mig. Intressant! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 februari 2012 Författare Dela Postat 13 februari 2012 KANON med så fina svar!!!!!! Jag va inne på P modulen men känns faktiskt lite onödigt när man ska ha en modul till ett Aqua medic blenny kar med främre del på 40*40*40! Oj nu kom en annan fråga.. S modulen har 50w någon kunnig på den fronten borde bli bra nog för karet eller jag ska ta en p modul endå? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Jag skulle nog rek triton i täby, Mycket billigare! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 13 februari 2012 Författare Dela Postat 13 februari 2012 Var jag ska handla ifrån är redan ordnat:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Ok, jag rek P, fantastisk färgåtervinning, gränslösa instälningsmöjligheter och vackert nattljus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 Jag skulle nog rek triton i täby, Mycket billigare! Intressant att säga mycket billigare när det skiljer 55kr på något som kostar 3000kr fast allting är ju relativt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 13 februari 2012 Dela Postat 13 februari 2012 3750sek för P på triton, 6000 på drakfisken2495 sek för S på triton , 3000 på drakfiskenJag är inget matematiskt geni, men... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 Som Hans sa "Du behöver i alla fall 1 Power Supply unit. 1 Power supply unit kan driva 2 moduler men eftersom du bara ska ha en modul så räcker det ju bra med 1 Power supply unit. Hos Drakfisken ingår den, hos Triton får du beställa både LED modul och Power supply unit men priset blir ungefär det samma ändå."SDrakfisken 3000:-Triton 2495+450:-Alltså 55kr.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 aha... där ser man vad lite man vet:) aldrig lönt att kaxa sig (lär mig aldrig) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 Brukar vara lättare när man läst först hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 Sant Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 14 februari 2012 Författare Dela Postat 14 februari 2012 Jo inställningsvis så är där ju mer på P men endå lite onödig overkill på en sådan liten kub.Frågan är e det bra nog med 50w S modulen med 40 cm vattendjup så jag kommer kunna ha musslor på botten? eller jag ska ta 2 s moduler? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 Du klarar dig sannolikt alldeles utmrkt med 1 modul, djup-penetrationen verkar inte vara något som helst problem, dessutom är linserna utbytbara om du vill ha smalare eller bredare spridning. Alla LED chips är lätt utbytbara P&S serien sinsemellan (undantag 5W XLM kanalen på P serien)med snap in och en liten skruvDessa finns som tillbehör Här är bestyckningen av nuvarande S-serieCree XPE Cool White 8000K 3w 1ACree XPE Royal Blue 460nm 3w 1ACree XPE Blue 480nm 3w 1A Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 14 februari 2012 Dela Postat 14 februari 2012 har doch inte sett mazzaran har själb radion och tror det ar detsamm blit nog inga problem med 40cm djup. men som jag sa har jag inte sett mazzaran mer än på tuben. men även om du har 2 moduler blir det väll bara större täckyta inte vattenpenetration? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.