Nemisis Postat 15 mars 2005 Postat 15 mars 2005 Hej!! Är helt ny och undrar varför man inte vill ha glasroser i burken? Tror jag har en eller två. Bör jag avlägsna dessa? och hur gör man de på ett bra sätt? Försökte med en pincett igår, gick väl så där kan jag säga.. Citera
vahagn Postat 15 mars 2005 Postat 15 mars 2005 Det fanns en tråd nyligen om detta: de sprider sig snabbt och kan bränna andra koraller och även fiskar. De flesta tar bort dem så fort de kan. Är förhållanden de rätta så sprider de sig fort. Att plocka dem är inte så enkelt. Prova med att injecera den med citronsaft. Det brukar göra susen. Pepparmint-räkor äter glasrosor också... Citera
Nemisis Postat 15 mars 2005 Författare Postat 15 mars 2005 Ja hade för mig att jag läst något om dem innan maen kunde inte hitta den tråden.. Tack för ett snabbt o bra svar.. Citera
Manks Postat 15 mars 2005 Postat 15 mars 2005 Vissa injicerar dem med en spruta med (nästan) kokande vatten också. Citera
Nemisis Postat 15 mars 2005 Författare Postat 15 mars 2005 Har jag varit hemma på lunchen o fått bort den, funkade med cintronsaft. Får se nu om jag spolade av stenen tillräckligt bra efteråt nu bara o alla i akvariet mår bra när jag kommer hem... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.