Gå till innehåll

Någon som har Red Sea Nitrate Pro Test Kit


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Hm. Har du använt Salifert innan? vad fick du då?

. De flesta observationer när man använt salifert mot RedSea har vart att RedSea visar lägre... men... krävs att Salifert inte är gammalt då.

... Högt nitrat... jag tycker vodka, kanske väs.. är det bästa. Dock krävs det att du har vettig mängd fosfat i vattnet ... viktigt att inte få dålig balans mellan fosfat och nitrat. då får du massa skit.

Vad innebär högt nitrat? flera kör ju med 10 ppm... 30ppm. osv.

jag mäter 1.75 i nitrat. det är lite lågt. men jag får inte upp mer i mitt kar.

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga... Rööt är ju 64ppm och under det står det en vi och en orangeröd cirkel. Vot >10ppm och orangeröd >160ppm och den orangeröda färgen fick jag!! Tolkar det som mellan 64-160ppm vilket värkar vääldigt högt?? är detta möjligt sist jag mätte fosfaten var den 0-0,04. Kör zeovit och har tagit bort fosfatremovern för ca 2 veckor sedan. Ska gå igenom alla tester i dag och i morgon så får väl lite bättre översikt då + att jag ska göra om Nitrat testet och ska flaskan riktigt ordenterligt denna gång vilket jag läste om, så får vi se vad som händer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fler tester jag just kollat.

KH = 7.84

MG= 1400

CA= 466

Fosfat= test 1. 0.15 2.0.00 3. 0.00 4. 0.00

MG och CA är ju högt men kan något av dessa felmarginaler ställa till det? och i så fall vad händer om dessa är för höga?

Har doserpump! Ska jag sänka doseringen på MG och CA?

Enligt vad jag läst så ligger KH bra fast jag förut trott att det skulle ligga högre, enligt Red Sea manualer jag läst. Synpunkter tas gjärna imot.

Hinner ej mer tester nu fortsätter senare.

Tack för hjälp. Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...