Lunka Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Har en massa partiklar i vattnet, har börjat med balling för ett par veckor sedan, och skaffat en Valenciennea strigata, dock väldigt sällan framme. Andra ändringar har jag inte gjort. Kan det ha ngt med balling att göra? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Valenciennea strigata är en sandvändare, kan det inte vara så att den håller på att flytta sand vilket gör att det blir partiklar i vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lunka Postat 14 mars 2012 Författare Dela Postat 14 mars 2012 Varit inne på det med, min förra grumlade ner väldigt mycket. Men denna bråkar väldigt lite i sanden och ligger oftast under sin sten och glor, ser knappt att han rör sandenSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 Balling kan vara orsaken om du ligger fel (för högt) med vissa av dina värden. Dubbelkolla salthalten, Mg, Ca och KH. För högt Ca t ex tror jag kan orsak 'snöflinge' effekt.Själv kör jag alltid med en pump och ett sådant här filter med lite vadd i som jag byter 2 ggr per vecka, det håller partiklar borta.https://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=191&cat=4&limit=recent&date=1151046887 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 mars 2012 Dela Postat 14 mars 2012 jag tror på sandvändaren som huvudmisstänkt.Tropic marin bioactive kan ge lite partiklar en tid då det innehåller aragonit/calcium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.