Kulin Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Då de potentiometrarna jag har är fullkomligt kass undrar jag om det bara är att plocka bort dessa? Behövs nått annat göra? Behöver jag vira ihop de 2 kablarna för att sluta kretsen, nu utan motstånd emellan då!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Du får testa, troligtvis får du förbinda kablarna.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne68 Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Om det är tre kablar ska du förbinda den i mitten på potentiometern med den ena av de som sitter på kanten, du får testa vilken. Om det är bara två kablar så ska du troligen förbinda dem, bara att testa som Lasse säger.Edit: Det är ju bra om man läser ordentligt, två kablar skriver du ju, så Lasses svar var ju heltäckande :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kulin Postat 23 mars 2012 Författare Dela Postat 23 mars 2012 Tusen tack då blir de o testa om en stund. Anledningen för övrigt, orolig att dimmrarna dödar en del av signalen och ledsen ger mindre ljus än de kan. Så får se om jag har rätt om en stund Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lionofmarley Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Mina är också helt kass och jag tror inte heller att man får ut optimalt med ljus, får bli ett par nya från kjell.Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kulin Postat 23 mars 2012 Författare Dela Postat 23 mars 2012 Hur vet van vilka som funkar? De bör väl ha ett visst motstånd som är anpassat till drivern, eller är jag ute o cyklar? Står tyvärr inget på mina potentiometrar, så får maila aquastyle isåfall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Står det någon info på drivern ? Vilka färger finns på potten ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kulin Postat 23 mars 2012 Författare Dela Postat 23 mars 2012 Står en del info på drivern, minns inte på rak arm, men kan fota om en stund. Färger på potten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lionofmarley Postat 23 mars 2012 Dela Postat 23 mars 2012 Hur vet van vilka som funkar? De bör väl ha ett visst motstånd som är anpassat till drivern, eller är jag ute o cyklar? Står tyvärr inget på mina potentiometrar, så får maila aquastyle isåfallDet stod 22ohm på mina motstånd från aquastyle, borde väl gå med högre resistans med så att det går att minska ljuset ytterligare eller är det fel tänkt? Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kulin Postat 23 mars 2012 Författare Dela Postat 23 mars 2012 Kör allt ljus på max just nu ändå, så dimmrarna behövs ej. Tror det blev en liiiiten aning mer ljus utan dimmrarna. Ställde in slutartiden i kameran med dimmrar, 320 ms, utan dimmrar 340ms....inte särskild avancerad mätning dock Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.