Gå till innehåll

Dimmbar driver utan dimmer?


Kulin

Rekommenderade inlägg

Då de potentiometrarna jag har är fullkomligt kass undrar jag om det bara är att plocka bort dessa? Behövs nått annat göra? Behöver jag vira ihop de 2 kablarna för att sluta kretsen, nu utan motstånd emellan då!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är tre kablar ska du förbinda den i mitten på potentiometern med den ena av de som sitter på kanten, du får testa vilken. Om det är bara två kablar så ska du troligen förbinda dem, bara att testa som Lasse säger.

Edit: Det är ju bra om man läser ordentligt, två kablar skriver du ju, så Lasses svar var ju heltäckande :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet van vilka som funkar? De bör väl ha ett visst motstånd som är anpassat till drivern, eller är jag ute o cyklar? Står tyvärr inget på mina potentiometrar, så får maila aquastyle isåfall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet van vilka som funkar? De bör väl ha ett visst motstånd som är anpassat till drivern, eller är jag ute o cyklar? Står tyvärr inget på mina potentiometrar, så får maila aquastyle isåfall

Det stod 22ohm på mina motstånd från aquastyle, borde väl gå med högre resistans med så att det går att minska ljuset ytterligare eller är det fel tänkt?

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör allt ljus på max just nu ändå, så dimmrarna behövs ej. Tror det blev en liiiiten aning mer ljus utan dimmrarna.

Ställde in slutartiden i kameran med dimmrar, 320 ms, utan dimmrar 340ms....inte särskild avancerad mätning dock ;)

post-6288-14468924941821_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...