Skinner Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 Är det någon som vet ifall saltvattensversionen av guppyhotellet säljs i sverige?Det går ju att beställa från USA, men det kostar pengar och blir lite bök att konvertera till europeisk elstandard...
candyman86 Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 saltvattensversionen?.....tror att alla som har en nanocube i sverige använder sig av det gamla vanliga guppyhotellet.....det enda man gör är att vända på fläktarna så dom blåser in luft istället för att suga ut......så ha jag gjort iaf
Skinner Postat 24 mars 2005 Författare Postat 24 mars 2005 Hmm... Intressant. Vad har du gjort mer för moddningar?Antar att du bytt ut ljusen och pumpen också, eller...?
wrang Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 har sett lite utav dessa akvarium som hemma byggen. ser riktigt fina ut.Finns små T5 rör som kan passa in även kortare T8 (vanliga) på 15watt kan man nog knö in i armaturen.Pumpen som sitter i kan sitta kvar och man moddar lite i bakrutan eller filterfacket. Täpper igen hålet som finns där och gör en ytavrinning istället i överkant. En extra pump i är väll bra eller om man kör med en starka än den som föjler med.Skummare vet jag ej men en sander Pico skummare borde få plats eller om man struntar i skummaren å jag vatten byten varje vecka istället
Skinner Postat 25 mars 2005 Författare Postat 25 mars 2005 Tusen tack Wrang! Candman: Hur har du gjort med belysningen? Övriga moddningar?
candyman86 Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 jag har precis köpt en dubbel 6w T5 armatus och stoppat in........jag har heller inte gjort några moddningar i bak-kant har bara fyllt filterbehållarna med keramikmakaroner, biobollar krosad LS och vanlig filtermassa har samma pump i men har dock satt in en till som pumpar drygt 400L/H.......har ju dock inga fiskar i så mina vattenbyten sker med ganska långa mellanrum, men även när jag hade nån fisk i så behövde jag aldrig byta varje vecka som wrang sa......de vart ungefär samma som i min stora burk.....varannan, var tredje vecka......funkade och funkar klockrent......kolla på mina bilder under topicen:"Min Nanoburk"....har lite bilder där både före och efter bytet av lysrörs armatur.BTW: Inget ont emot dej wrang, delar mest med mej om min egen erfarenhet =)Lycka Till!!
Skinner Postat 26 mars 2005 Författare Postat 26 mars 2005 Tusen tack både Wrang och Candyman för jättebra info, erfarenheter och synpunkter.
Rekommenderade inlägg