Gå till innehåll

Nano-cube ("guppyhotell" i salt version)


Skinner

Rekommenderade inlägg

har sett lite utav dessa akvarium som hemma byggen. ser riktigt fina ut.

Finns små T5 rör som kan passa in även kortare T8 (vanliga) på 15watt kan man nog knö in i armaturen.

Pumpen som sitter i kan sitta kvar och man moddar lite i bakrutan eller filterfacket. Täpper igen hålet som finns där och gör en ytavrinning istället i överkant. En extra pump i är väll bra eller om man kör med en starka än den som föjler med.

Skummare vet jag ej men en sander Pico skummare borde få plats eller om man struntar i skummaren å jag vatten byten varje vecka istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har precis köpt en dubbel 6w T5 armatus och stoppat in........jag har heller inte gjort några moddningar i bak-kant har bara fyllt filterbehållarna med keramikmakaroner, biobollar krosad LS och vanlig filtermassa har samma pump i men har dock satt in en till som pumpar drygt 400L/H.......har ju dock inga fiskar i så mina vattenbyten sker med ganska långa mellanrum, men även när jag hade nån fisk i så behövde jag aldrig byta varje vecka som wrang sa......de vart ungefär samma som i min stora burk.....varannan, var tredje vecka......funkade och funkar klockrent......kolla på mina bilder under topicen:"Min Nanoburk"....har lite bilder där både före och efter bytet av lysrörs armatur.

BTW: Inget ont emot dej wrang, delar mest med mej om min egen erfarenhet =)

Lycka Till!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...