niki68 Postat 31 mars 2012 Postat 31 mars 2012 Har köpt båda cyclop eeze :*wafer 100% pure -ska man dopa i vatten (hade hela natten ) men många flyter fortfarande och nästan 10% hamnar i sumpen !!!*freeze-dried --den är pulver vet ej hur ska man använda den,ska man blötlagt något annat ....! Citera
Laggeman Postat 31 mars 2012 Postat 31 mars 2012 Jag har den frystorkade varianten, brukar ta en nypa i ett par dl akvarievatten, blanda runt med något lämpligt verktyg och sen hälla ner det i returfacket i sumpen bitvis.Det kan vara lämpligt att stänga av skummaren i en tio-femton minuter så att både fiskar och koraller får ta del av maten. Citera
niki68 Postat 31 mars 2012 Författare Postat 31 mars 2012 Jag har den frystorkade varianten, brukar ta en nypa i ett par dl akvarievatten, blanda runt med något lämpligt verktyg och sen hälla ner det i returfacket i sumpen bitvis.Det kan vara lämpligt att stänga av skummaren i en tio-femton minuter så att både fiskar och koraller får ta del av maten.Ok, jag provade igår som du säger men slängde allt i karet, är det fel ...Returfacket är sista dell som sitter returpumpen ....!Hur många gånger i veckan är bra att köra ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.