Gå till innehåll

Red sea max 650s


Fildur

Rekommenderade inlägg

Jag har ett RSM 650s Så har du funderingar är det bara att höra av dig. Gällande värme och Kylare så är det inte din lägenhet det beror på utan med orginalbelysningen, ( som jag själv har och är klart snyggast) så är kylaren ett måste. Eller om man får till det med fläktar vet jag ej har inte provat.

På grund av att det inte sitter några fläktar i belysningen och lysrampen sitter så pass taijt så blir det för varmt om man inte kör med kylare. Annars är jag helnöjd med mitt RSM 650s.

Mvh Jan Boman min tråd är här på RSM sidan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Nackdelar? Om du ska ha T-5 rampen som jag tycker är KLART snyggast och räcker mer än väl till vilka koraller du än är intresserad av så är en Kylare ett måste " om man inte hittar på någon annan kylning med fläktar mm som fungerar". Skummaren är helt okej men är man kräsen (som jag) så har jag bytt till en Bubble King Supermarin 200) inget måste.

Returpumpen låter lite dock riktigt stark och jag har haft min i över ett år, men nu bytt. Ett bra genomtänkt akvarium som jag starkt rekomenderar till alla riktigt snyggt. Transport!! Det är ju 15mm glas så inte är den lätt!! men det är ju inget akvarium i denna storlek jag tog mitt genom trapphus, hiss, parkeringshus från Strängnäs till Sandviken upp för trappor mm. Bra att vara 4st köper du nytt kommer det ju i paket och du sätter ihop det. Nästan bara possitivt alltså om detta kar. Hör av dig om fler frågor.

mvh Jan Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...