Gå till innehåll

flytta kar om 1 1/2 månad!! hjälp upskattas


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

ska nämnligen sälja mitt boende om ca 1.5 månad. tänkte börja på flytten redan nu!! är nämnligen så att jag funderar på att köpa ett likadantkar och ställa på en provisorisk plats hos en annan person undertiden jag är "hemlös".

vad tror ni om följande!!

karet är 375l+sump 112l

tar 36 liter var vecka och lägger i det nya karet tills 3/4 är fyllt resterande med nytt vatten.

kommer sedan ta så mycket sand jag kan "utan att virvla runt för mycket i karet"

flyttar över 1 pelare på ca 10-15kg med lite koraller på låter det gå 2 veckor sedan flytta över resterande.

kom med tips funderar på att kasera sanden men kom med åsikter!!

"finns det folk som har stabila kar och skulle kunna tänkas ta hand om några kronjuveler "koraller" som jag är lite xtra rädd om hör av er på pm"

tänkte börja itid för att minska förlusten av koraller o fisk!

kan till ochmed slänga i fisk nån var dag om det skulle vara bättre

somsagt har nästan 2 månader på mig med detta sedan får detta stå o pyra tills mitt nya runt 6-900l är på plats

"har någon en extra skummare att låna ut ca 2 månader uppskattas det"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just flyttat över mitt från mitt gamla, så stabilt skulle jag inte kalla det i dagsläget, men ge det några veckor till så är det säkert bättre. Isf kan jag kanske ta hand om någon korall ifall du inte hittar någon annan som kan hjälpa dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just flyttat över mitt från mitt gamla, så stabilt skulle jag inte kalla det i dagsläget, men ge det några veckor till så är det säkert bättre. Isf kan jag kanske ta hand om någon korall ifall du inte hittar någon annan som kan hjälpa dig.

hade varigt kanonshysst det handlar om min gula acro och eventuellt 1 eller 2 till helt upp till dig vad du kan ta imot :) mest acropoerna jag är lite orolig över resten är inte så kännsliga tror jag :

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...