Gå till innehåll

Sarcophyton


jejjua

Rekommenderade inlägg

Hej!

För ca tre veckor sedan så ömsade min kära läderkorall skinn som den ofta brukade göra men denna gången så började stammen att se konstig ut och blev skrynklig och skrumpen, precis som när man glömmer ett äpple i fruktskålen hemma.

Har även en bit av korallen på ett annat ställe som också var fin och blommade ut länge men som också ser död och skrumpen ut. Båda drog in sina tentakler samtidigt och skrumpnade ihop samtidigt.

Jag har absolut ingen aning om vad som kan ha hänt och därför undrar jag om någon här inne kan veta vad det kan vara och vad jag ska göra för att den skall må bättre.

Tacksam för svar.

post-5252-14468925308753_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kollat ditt ph värde? för mig dom kan "smälta bort om pht e fel"

Det var lågt där ett tag men fick upp värdet som nu ligger på 8,2.

Om det nu var det som var felet, kan man göra något åt korallen så att den kan bli bättre eller är den påväg att dö ut helt då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För lite cirkulation eller ljus?

Cirkulationen och ljuset är det inga problem med. Den har ju blommat och växt enormt mycket sen jag skaffade den för flera månader sedan men nu skrumpnar den bara bort och jag vet inte om den är död eller levande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...