Gå till innehåll

Aquamedic nivåreglering problem


hbgot

Rekommenderade inlägg

i helgen så har jag fått problem med nivåregleringen.

flottören slår till och från vid rätt nivåer, pumpen går konstant när vattenpåfyllning behövs men inget vatten pumpas över i sumpen.

kan någon del i systemet satt igen? som det ser ut så finns det luftbubblor i slangarna.

någon som har tipps på vad jag skall kolla?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är en slangpump och den hade inte sugit tort när den stannade, möjligtvis att man i så fall har stött till slangarna när man gjort något underhåll.

när jag startade upp karet vid nyår så var allt tort men det gick i gång direkt av sig själv.

jag vet inte vilken variant det är jag får kolla upp detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp den lite på vägen bara.. Genom att ta en spruta med vatten o tyck i den på sugsidan..

Gör detta när pumpen går..

Se nu till att det inte är stop någonstans på in/ut slang.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snurrar den som den ska? För mig har det inträffat två gånger att pumparmen bara gått sönder i två delar. Armen har snurrat men eftersom armen gått sönder och fjädrat så har den inte tryckt in gummislangen som den skall. Brukar bli lite ljud då också. (SP 3000). Annars så skulle jag säga samma som Manne - spruta in vatten i den så det kommer vatten i slangen.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...