Fagerberg Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Ja vad rekommenderar ni ? Har idag 150w 13000k , men spelar det någon större roll med 13 eller 20000k ? Citera
snickarn Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 ja det blir snyggare färg på korallerna med 20000 iallafall enligt mig Citera
akutmottagning Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 ganska stor skillnad mycket blåare sen varierar det mellan märkena enligt mina erfarenheter 14k är snyggt tycker jag lite lila aktigt Citera
Fagerberg Postat 9 maj 2012 Författare Postat 9 maj 2012 ganska stor skillnad mycket blåare sen varierar det mellan märkena enligt mina erfarenheter 14k är snyggt tycker jag lite lila aktigt Okej, hoppas på 14k nu , beställde precis två blv 14k på fastlight.com.uk Citera
NiXoN Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Beror oerhört mycket på tillverkar och om man kör elektroniska eller magnetiska don, radium 20k blir snyggast på magnetiska medans Reeflux 20k är riktigt vassa på elektroniska don.K talet säger mycket lite eller på gränsen till ingenting ibland när det kommer till mh lampor, beklagligt nog.Jag brukar föredra 20k, blir inte så brutalt ljus och fiskarna verkar lugnare(speciellt dom som lever djupare) samt så får man bra tillväxt o färger på korallerna.Detta är dock bara personliga åsikter och erfarenheter.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.