Gå till innehåll

Bra alternativ till mp10


Lunka

Rekommenderade inlägg

Lyssnade på en idag. Men dem kanske har fått ordning på det. Det lutar mot mp10 men är även lite sugen på tunze 6055. Men vilken styrning skall man ha isf?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstår är att man behöver 2 pumpar till 7092

Sent from my iPhone using Tapatalk

Finns ett antal olika styrningar.. En så kallade singel kontroller (billigast) som bara kan styra en pump.. Sen finns det ett par varianter för 1-4 pumpar. Vet man att man ska ha mer än en pump av tunzes styrbara väljer man en sådan.. Det går givetvis att "bara" köra en pump på dessa.

Med vänlig hälsning, Manne

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?v5xa4q

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstår är att man behöver 2 pumpar till 7092

Sent from my iPhone using Tapatalk

7092 Är väl splitterdosan som används ifall man vill köra ytterligare pumpar på styrdosorna?

Förslags vis så kan du antingen titta på en enkel singelkontroller eller multikontrollern 7096 som programeras via USB.

Jag sålde av min Mp10 och det blev betydligt tystare i rummet, 6055 pumpen jag har i karet nu hörs inte alls.

Vill man ha ett mjukare och bredare flöde från 6055 pumpen så att den liknar vorechen i flöde så köper man kåpan till storebror 6095.

Detta ger betydligt bättre vattenrörelse för kortare kar och mindre strul med förflyttning av sand.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...