SmallTown Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Har kanske en lite dum fråga men är Zooplankton,Rotifers och Brachionus samma sak? Har en odlinglokal för ciklider, men tänkte försöka ge mig på att konvertera lite till salt och försöka mig på clowner och bangghai cardinal./Fredrik Citera
Dykaren Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Zooplankton kan vara vilka djurplankton som helst... inklusive rotifers.Rotifers och Brachionus är samma sak.Banggai behöver inte rotifers. De behöver dock berikad artemia. Citera
SmallTown Postat 6 april 2005 Författare Postat 6 april 2005 Tack dykaren för det snabba svaret.Nån som vet om aqua medics plankton reactorer e nåt o ha , kollade lite i deras produkt katalog./fredrik Citera
Stefan Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Vet inte exakt vad de kostar men personligen är jag mycket tveksam till om det finns någon direkt anledning att lägga pengar på något som lika gärna kan ersättas av petflaskor... Citera
Dykaren Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Rotifers odlar du lätt i PET-flaskor. De behöver inte mängder med ljust. Om jag inte har fel för mig så är AM-plankton reaktor snarare för phytoplankton än för zooplankton Citera
Stefan Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Enligt vad jag såg på deras hemsida fanns det visst en för vardera planktontypen, sätt ett par lysrör bakom PET-flaskorna så löser det ljusbehovet enkelt och billigt. Citera
SmallTown Postat 8 april 2005 Författare Postat 8 april 2005 Vet inte exakt vad de kostar men personligen är jag mycket tveksam till om det finns någon direkt anledning att lägga pengar på något som lika gärna kan ersättas av petflaskor...hehe jo jag vet detta , de var mer latmasken i mig (i gott sammarbete med prylgalningen) som gjorde att jag kollade på reaktor. Finns ju en del annat skojj och lägga pengarna på./Fredrik Citera
Stefan Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Det lätt psykotiska drag som verkar förekomma hos många av oss män och kan beskrivas som prylgalenhet har som bekant en förmåga att ställa till det...vet inte hur många gånger jag kommit hem med mirakelpryl "X" som ska lösa alla världens problem (och gärna några till) och som idag ligger och samlar damm i källaren eller till min sambos förtret längst ned i garderoben...tänk om man hade varit smart nog att spara alla pengarna istället...då kunde man suttit på en strand i Mikronesien och haft havet som akvarium istället för att sitta här i regnet... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.