Gå till innehåll

Butiker i Värmland?


Eldy

Rekommenderade inlägg

Jag och min sambo är på gång att flytta till Värmland, nära Arvika. Då vi bor i Göteborg har vi varit snuskigt bortskämda med närhet till flera bra butiker och jag har aldrig riktigt reflekterat över hur utbudet ser ut i övriga Sverige. Visst kan man få tag på all teknik och liknande över näthandeln men vet någon hur utbudet med levande ser ut i dessa trakter? Finns det några affärer alls inom rimligt avstånd? (runt 1-2 h bilkörning) Finns det någon affär i tex Karlstad? Tips på affärer mottages tacksamt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga att han har otroligt finna kaktusar också men har för mig att han inte gärna säljer dem :D.

Han har inte jätte mycket stenkoraller men kan säkert beställa hem men han har ganska mycket mjukisar och fisk!

Stämmer bra det, kaktusar är hans andra stora hobby. Det var för mycket hemma så dom har hamnat i butiken istället :P

Men han kan hämta hem de mesta i fisk/korallväg om man ber snällt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och vilka otroligt fina kaktusar! Och va många! :D Fick min mor att åka till han och köpa med några chromisar för någon månad sedan och hon blev helt tagen och ville köpa kaktusar istället haha :P.

Edward! Du har ingen aning om vad dem röda algerna han har heter? Inte cyanon utan den som växer som en växt elelr hur jags ka förklara..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och vilka otroligt fina kaktusar! Och va många! :D Fick min mor att åka till han och köpa med några chromisar för någon månad sedan och hon blev helt tagen och ville köpa kaktusar istället haha :P.

Edward! Du har ingen aning om vad dem röda algerna han har heter? Inte cyanon utan den som växer som en växt elelr hur jags ka förklara..

Javisst han har ännu mer hemma. Slänger iväg ett PM istället för att förstöra Eldy's tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar, precis vad jag letade efter. Nu kan jag engagera mig i flytten mer helhjärtat!

Vet du/ni namn på butiken eller adress eller likande som gör det lättare att lokalisera denna kaktusodlare? :) PM går utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...