Mazi Postat 10 april 2005 Postat 10 april 2005 Jag får hur bra bilder som helst så länge jag håller mig till helbilder, håller kameran långt ifrån akvariet och låter bli att zooma. Idag försökte jag ta lite närbilder på rörmaskar och på korallen. Men så fort jag håller kameran närmre än 15 cm från glaset, eller zoomar så blir bilderna urusla. Hur fixar man inställningarna så den tar bättre närbilder. Jag har en Sony Cybershot DSC-P93. Där är 5.1 megapixel osv så jag tänkte att det borde gå att göra så att det blir bra närbilder.MVH Max Citera
jimmy Postat 10 april 2005 Postat 10 april 2005 har du provat att använda ett stativ eller nått liknande så att kameran blir helt stilla blir mycket lättare när man tar närbilder Citera
Mazi Postat 10 april 2005 Författare Postat 10 april 2005 Jag provade, och det blev såhär:Men tack för tipset Citera
Mazi Postat 10 april 2005 Författare Postat 10 april 2005 Jupp, men jag tror jag börjar få kläm på det nu. En bild på min finaste rörmask: Citera
petrol Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Nästa gång du kommer hem till mig så ta med kameran!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.