Seahorse Postat 13 juni 2012 Postat 13 juni 2012 Hej!Fick hem min osmos idag och börjar bli lite smågalen! Hur får jag bort kopplingarna mellan allt? Är det bara att ta bort den blåa plastbiten och dra?Hälsningar, Martin Citera
Seahorse Postat 13 juni 2012 Författare Postat 13 juni 2012 Ursäkta bildstorleken, men har inte löst mitt problem med att ladda upp filer via forumet. Citera
Laggeman Postat 13 juni 2012 Postat 13 juni 2012 Den blå ringen som sitter på varje koppling är en låsring. För att ta loss en slang, ifall det är det du vill, så dra ut den blå låsringen, tryck ner den vita pluggen som sitter runt slangen, dra sen ut slangen medan du håller nere den vita pluggen, annars åker den med och låser slangen igen.Ska du ta loss den blå pluggen så gäller samma sak som för slangen, bort med låsringen, tryck ner den vita pluggen runt den blå, och dra ur den blå pluggen.Lycka till! Citera
Seahorse Postat 13 juni 2012 Författare Postat 13 juni 2012 Precis just det jag var ute efter. Tack som tusan! Lägger upp en bild senare i min RSM-tråd.En fråga till. Efter jag använt osmosen, ska jag bara lägga den åt sidan eller ska man ha den fylld med vatten eller liknande? Citera
addeanstad Postat 13 juni 2012 Postat 13 juni 2012 Om du kommer att använda den ofta en gång i veckan eller varannan vecka kan du bara lägga bort den. Vattnet som stannar i osmosen hinner inte dunsta bort. Ska den stå länge kan du plugga ändarnaSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Seahorse Postat 13 juni 2012 Författare Postat 13 juni 2012 Okej, jag lär väl använda den relativt sällan. Tar pluggarna som satt när jag köpte den och trycker i efter jag fått ut mina 50l! Bara en kortis till. Ska det vara så mycket vatten som möjligt i hela osmosen när den ej används? Citera
Laggeman Postat 13 juni 2012 Postat 13 juni 2012 Även om du kopplar loss osmosen så får du svårt att tömma den. För enkelhetens skull så tar du och sätter dit pluggen på utloppet innan du kopplar oss den, sen på inloppet när den är loss från väggen så kommer den att vara helt fylld hela tiden och du kan känna dig lugn. Citera
Seahorse Postat 13 juni 2012 Författare Postat 13 juni 2012 Tack tack, jag kör på det när den ska användas(vilket blir väldigt snart)! Citera
Seahorse Postat 15 juni 2012 Författare Postat 15 juni 2012 Ska jag ha silikatfiltret fullt med vatten också eller ska det tömmas? Citera
Seahorse Postat 15 juni 2012 Författare Postat 15 juni 2012 Okej, har snart fått ut 25l vatten med 18ppm. Tack för snabbt svar! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.