akutmottagning Postat 18 juni 2012 Postat 18 juni 2012 har införskaffat en violet tip red base anemone. skulle vilja ha nån form av svart/ gula clowner vilka är att recomendera till denna? Citera
StoffeSwe Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Både Amphiprion clarkii (Clarks clown) och A. polymnus (saddleback clown) har denna anemon som värd i naturen och stämmer in på dina kriterier. Jag har hört att A. clarkii ska vara lättare att ta hand om. Citera
Laggeman Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Har inte haft Clarkii själv, kan däremot uttala mig om A. Polymnus, de är lätt att hålla, och går att ha flera stycken i ett harem. Citera
DSB Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Jag har både A. clarkii och M. dorensis, det tog bara några minuter så hade clownen bekantat sig med anemonen. Erfarenheten angående A. Clarkiin är att den är mycket tålig, men också mycket tuff mot andra clown arter (detta gäller min individ). Citera
akutmottagning Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Har inte haft Clarkii själv, kan däremot uttala mig om A. Polymnus, de är lätt att hålla, och går att ha flera stycken i ett harem.Hade varigt trevligt med 4 st i anemonen verkar va svåra att hitta 4 st i butiken på samma gång Citera
Laggeman Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Bara o vänta tills du ser dem, sen slår du till på alla på en gång! Citera
akutmottagning Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Fick för mig det fans saddelback med gula fenor måste haft fel för mig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.